Posts

Showing posts from 2010

myMetro | Antara cinta dan penimbaan ilmu

tahniah buat pasukan malaysia!!!

untuk coretan hari ini...ucapan tahniah buat pasukan harimau malaya yg telah memenangi piala AFF Suzuki setelah 14 tahun menunggu, kemenangan menumpaskan indonesia dengan agregat 4-2 ckup memberi kelegaan panjang buat skuad dan penyokong...walaupun kecundang ditangan indonesia malam semalam namun kelebihan 3 mata digunakan sepenuhnya ditambah pula dengan jaringan gol pertama di gawang indonesia yg memberi keyakinan kepada skuad negara untuk terus memegang takhta sebagai juara...syabas sekali lagi buat semua pemain, peminat dan penyokong MALAYSIA!!....

Mabuk Tak Hensem,Tapi Bijak...by embush...

Image
Mogan(bukan nama dia pun),selalu jumpa aku kalau dia nampak aku kerja petang tu.Paling kurang satu dua cerita mesti ada,kadang-kadang cerita peribadi,diskriminasi orang macam dia ,dan cerita yang tak masuk akal untuk aku.Bahasa dia diselang- seli dengan english.

Susah aku nak terjemah cerita dia.Entah kenapa seronok sangat bercerita untuk aku.Mungkin bagi dia,aku seorang pendengar setia.

Bila duit jaga parking banyak,mabuk dia bukan main lagi,cerita bertambah rancak,bertambah aku tak faham.Menyanyi lagu Deep Purple tak sedap langsung,.Cuma dia pengulas politik yang hebat juga.Ada idea dan sangat progresif orangnya.

Orang anggap kami kawan baik.Tak pun,aku cuma dengar dia cakap dan dia jarang nak dengar aku cakap.Kalau dia bukan jenis pemabuk,entah sekarang dia seorang cikgu aku rasa.
Posted by Combat...

we and attitude...by faisaltehrani.blospot.com

Image
"Saya remaja yang agak awal meletakkan sikap. Masalah remaja kini ialah mereka tidak bersikap. Hal ini dikatakan demikian kerana mereka tidak bersikap dalam hal kemasukan budaya asing, sebagai contoh. Mereka tidak bersikap dalam hal politik negara yang iklimnya tidak menentu kebelakangan ini. Mereka tidak bersikap dalam hal agama yang menuntut kita menerobos masuk wilayah sempit untuk tiba ke samudera yang lebih luas lagi. Mereka tidak bersikap apa-apa pun. Mereka hanya melulu. Bukan meletakkan sikap pada sesuatu isu. Oleh sebab terburu-buru itulah mereka masuk ke jaringan yang rancu. Tanpa sikap, kita tidak dapat menentukan situasi diri kita. Untuk bersikap, seseorang perlu menggali jati dirinya kembali. Hanya dengan bersikap, remaja dapat mengenal letakan dirinya, sama ada di tengah hedonisme melanda ataupun di tengah gelodak pluralisme menduga." 
- Faisal Tehrani, Dewan Siswa April 2010.

ARTIS DATARAN...

Image
baru habis tgk movie di Jusco...perut lapar membuatkan aku,fizah,intan,ed,syam dan moon mencari tempat yg sesuai untuk melantak, Ed memberi idea untuk terus saja ke dataran kerana disana banyak pilihan...masing2 bersetuju dan terus menaiki kereta meluncur laju ke tempat yg dituju. sesampai saja disana pesanan terus di buat, sambil mkn2 kami smbg2 ttg movie UNSTOPPABLE...Action terbaik dari ladang...tiba-tiba kami dikejutkan dengan suara yang datang entah dari cerok entah mana...


hohohoho...tgk bumbung....hohoho....tgk bumbung (rentak lgu blk kampung), nyanyian seorang lelaki mencuri perhatian ramai yang sibuk makan di gerai sekitar dataran ipoh...aku tersenyum sambil otak ligat memikirkan motif sebenar lelaki tersebut...rakan-rakan lain ketawa seolah-olah lelaki yang berusia separuh abad itu gila...pada pandangan aku, lelaki tersebut nampak normal, berbaju melayu kemas bersampin, membawa gitar dan recoder, menghiburkan manusia yang duduk makan di deretan gerai...kejap2 menggunakan gi…

MALAYSIAN PRODUCTS: Who's The Real Traitor?

MALAYSIAN PRODUCTS: Who's The Real Traitor?: "Murder most foul. You have done it. Giving Ringgit 500 million for ‘services rendered’ to your running dog? You have done it. Using the ISA..."

Surat Dari Anak Mak Yang Dah Tak Nakal | iluvislam.com + discover the beauty of islam

x kena pada batang hidung sendiri...

Image
berada dalam lautan manusia seringkali memberi inspirasi kepada kita untuk mewujudkan satu isu yang tidak pernah terfikir oleh ahli politik mahupun pemikir ketenteraan... idea sepantas kilat menerpa saat setiap inci dilihat pada gelagat manusia yang lalu lalang.

entah apa yang jadi perhatian, lerekan mata kiri dan kanan tidak dapat berhenti bertugas, apatah lagi aweks2 yang lalu lalang seakan memberi satu kejutan pada suis utama pancaindera untuk ia berbunyi "hai!" atau mungkin sekadar "senyuman ada makna" menandakan hati terpaut kepada satu keindahan di hadapan...namun tanpa kt sedari senyuman dan sikap ramah yang wujud seketika td tiba-tiba hilang apabila kita berhadapan dengan sesuatu yang agak kurang sedap mata memandang atau kt lain, buruk...

beza cantik dan buruk...

kene yang cantik...bg respon...


sedang lalu disebuah pasar, sungai manusia yang datang dari cerok mana sedang asyik membeli belah sedang segelintir lagi dengan niat yang berbeza atau mungkin juga…

cuba bawa diri...

Image
dalam kesibukan tugas...aku sebagai pekerja yang menjengah 5 bulan menjadi insan bekerjaya, baru bernafas untuk menetapkan lantai dan berjalan diatas kaki sendiri...dan bukan lagi makhluk ditanggung...
sedikit2 terasa perubahan...mungkin kadangkala aku tidak sedar namun itu lah kenyataan yang pernah ditegur oleh insan tercinta...
lama kelamaan aku teringat daripada refleksi di depan cermin bilikku, semua impian dulu sebelum bekerja seperti membuat helah bela diri...mendapat peluang depan mata namun digunakan ke arah lain...duit gaji entah ke mana...

mungkin aku kurang bijak membawa diri...sedikit leka dan letih menjadi alasan mengelak dari membuat kebajikan...moga tidak sesekali aku lupa diri dan mebawa aku lupa asal usul...mungkin benar kata2 " pengalaman adalah guru terbaik" ..

bersedia aje...

Image
salam...
ni blog baru wat...sebelum ni dah pnh mem blog tp ntah kemana...paswd luper..hari ni br tergerak hati nak aktif mem blog blk..(selama ni aktif ker??)  x per yg ptg blog adalah tempt mencurah idea..kalo ader sape2 nk komen or nk curah pape silakan...