cuba bawa diri...


dalam kesibukan tugas...aku sebagai pekerja yang menjengah 5 bulan menjadi insan bekerjaya, baru bernafas untuk menetapkan lantai dan berjalan diatas kaki sendiri...dan bukan lagi makhluk ditanggung...
sedikit2 terasa perubahan...mungkin kadangkala aku tidak sedar namun itu lah kenyataan yang pernah ditegur oleh insan tercinta...
lama kelamaan aku teringat daripada refleksi di depan cermin bilikku, semua impian dulu sebelum bekerja seperti membuat helah bela diri...mendapat peluang depan mata namun digunakan ke arah lain...duit gaji entah ke mana...

mungkin aku kurang bijak membawa diri...sedikit leka dan letih menjadi alasan mengelak dari membuat kebajikan...moga tidak sesekali aku lupa diri dan mebawa aku lupa asal usul...mungkin benar kata2 " pengalaman adalah guru terbaik" ..

Comments

Popular posts from this blog

terima kasih atas pemberian itu...

Mabuk Tak Hensem,Tapi Bijak...by embush...

Pocket Inspired: Tentu nak wangi