tuntutan atau keperluan

sebagai manusia yg tidak terlepas dari melakukan kesilapan yg sering membawa aku memilih jalan yang kadangkala bukan pilihan aku...namun entah kenapa kesedaran hadir saat semua itu berlalu...setiap orang sering menyebut tentang hati dan perasaan namun kadangkala tidak menyedari disebalik itu wujud satu komponen jiwa yg bernama nafsu...nafsu itu sering menuntut sesuatu yang kadangkala bukan asal keperluan...kerana itu aku percaya semua kita tidak pernah puas dalam melakukan sesuatu...

adakah tuntutan itu menjadi suatu perkara yg wajib bagi kita melakukan atau mendapatkan sesuatu?
adakah tuntutan itu adalah tuntutan dari perintah yang maha esa atau tuntutan nafsu semata-mata?

yang mana tuntutan yg biasa aku, kita serta manusia yg lain sering dahulukan?
tidakkah ia tuntutan nafsu?

bagaimana tuntutan yg DIA perintahkan??

salah pilihan kita kerana kurangnya ilmu didada....
salah acuan kita kerana kita penyebab duka...
salah tafsir kita kerana kita tolak DIA...

sekarang mari aku,kita dan semua tanya siapa kita??dari mana asal usul kita???

apa yg menuntut kita mencari keperluan dalam kehidupan???

sama-sama kita renungkan........






 

Comments

Popular posts from this blog

terima kasih atas pemberian itu...

KISAH SEMALAM (1)

Pocket Inspired: Tentu nak wangi