AKU BERLARI DAN TERUSKAN BERNYANYI...

kenapa terasa waktu semakin pendek, seolah-olah semuanya harus dikejar. jadual harian seolah tidak berfungsi saat semuanya hilang aturan. jika siang aku sibuk dengan kerja-kerja pejabat namun malam pula mengambil masa mendidik anak bangsa, jika ada masa terluang, bersama teman-teman bergelak ketawa.

mata ini sentiasa letih, tunggu semuanya berakhir dapatlah mata ini rehat untuk menghadapi esok yang belum pasti. gelak paksa sering menyembunyikan keletihan dan kadangkala ianya seperti dapat berkongsi dengan yang lain. bila lagi mahu aku berlari dengan nada bernyanyi kegembiraan seperti dahulu.

teringat ketika zaman aku belajar semuanya indah walaupun kadangkala merasai sedikit keperitan namun tidak sama dengan sekarang, biasalah kehidupan ini penuh warna warni dan ada juga warna mendung di mana-mana. masalah datang dan pergi, aku tetap aku yang harus menerimanya sebagai pencetus kepada kehidupan yang dikurniakan ALLAH buat insan pelupa.



Comments

Popular posts from this blog

terima kasih atas pemberian itu...

Mabuk Tak Hensem,Tapi Bijak...by embush...

Pocket Inspired: Tentu nak wangi