TERDUDUK...

Aku berhadapan dengan jadual songsang
yang tidak pernah memberi peluang aku berhenti sebentar menarik nafas panjang
dihantui suara-suara sumbang
menghela nafas panas
yang membuat aku tidak duduk senang...

Hari berlalu
sepejam aku menutup mata
melupakan sisa-sisa atas langkah
yang diukir tanpa pandangan sesiapa
aku dengan hal aku
bangun jatuh sendiri
nampak selalu keji jarang dipuji.

Hari ini
secelik aku memadam yang lalu
namun ternyata ada lagi dia disitu
memandang dengki bersama nafsu kulat dan mata dosa
nafas aku tersekat
terduduk aku
meratapi dugaan yang mencurah
ternyata aku biasa punya nurani sejernih kaca
mampu pecah bila-bila masa....

Aku!!!!
lesu
penat..
senak...
pucat...
semput...

adakah kamu tahu!!!!

Yang Aku!!!!...
lesu
penat..
senak...
pucat...
semput...

mencarut lagi!!!


terduduk atas kerusi mengaji
muka pucat lesu
hanya berbaring mengurut kepala.......
11.45 tghari..

Comments

Popular posts from this blog

terima kasih atas pemberian itu...

KISAH SEMALAM (1)

Pocket Inspired: Tentu nak wangi