erti sebuah pemberian

Wajah-wajah itu muncul
dalam ingatan
rindu untuk bertemu

kerana wajah-wajah itu
aku akur
setiap yang tertulis
semua telah ditentukan

kita banyak mengeluh...
sering tidak cukup
kita sering menangis...
terasa banyak beban
kita sering terduduk...
terasa tidak tertanggung dugaan

Namun kadangkala kita lupa
bahawa...
ada lagi yang lebih sedih dari kita,
ada lagi tidak cukup dari kita,
ada lagi yang lebih hebat dugaannya,

Ramadhan ini aku belajar erti
memberi...
berkongsi...
mencurah...
sebuah kasih sayang
erti persahabatan
dan cinta
buat mereka yang memerlukan

dan kerana itu aku makin tenang
sudah cukup buat aku bahagia
saat wajah itu tersenyum dan gembira

mereka layak gembira seperti anak-anakku...




Alhamdulillah...Aku panjatkan kesyukuran atas nikmat dan Rahmat
Ramadhan kali ini banyak menyedarkan aku
Allah datangkan kebahagiaan bertemu dengan mereka...



Comments

Popular posts from this blog

terima kasih atas pemberian itu...

KISAH SEMALAM (1)

Pocket Inspired: Tentu nak wangi