ketuk hati...x tertahan lagi....



Aku seperti tidak kenal lagi diri ini, terasa jauh terpesong dari landasan aku sebagai seorang kaunselor hanya kerana aku nampak muram....kata-katanya cukup pedih walaupun bg sesetengah orang menganggapnya sebagai gurauan....semakin hari aku semakin tidak selesa berada disini,...sikap pegawai atasan yang tidak profesional menjadikan aku semakin payah menerima tugasanku sebagai seorang kaunselor.


kenapa aku jadi begini? soalan itu seringkali mengganggu benakku. aku seakan tidak terdaya menanggung dugaan dengan berhadapan kerenah mulut perempuan dan pengkritik yang hanya tahu menyalahkan orang. adakah layak untuk aku sebagai seorang kauselor untuk membenci manusia yang seringakali membuatkan aku mual.


setiap hari jam 5.30 sering dihitung agar aku cepat-cepat meninggalkan bebanan telinga mendengar desas desus mulut durjana. kononnya mereka hebat, apalah daya aku menidakkan semua hanya kerana aku masih setahun jagung disini. semakin bodoh jadinya. 


ada sahaj yang tidak kena., semuanya nampak kurang, salahkan? apakah? perlukan diri mereka nampak seperti bodoh... maaf jika aku mengatakan bahawa sukar untuk aku menerima makhluk perempuan sebagai pemimpin.


namun apa yang mampu adalah jadi lebih kuat......

Comments

Popular posts from this blog

JAHIL

kemelut di muara kasih..

BAHAGIA UNTUK SEORANG BAPA