BAGI AKU 2 MINIT

Bagi aku 2 minit...
malah mungkin tidak sampai masa itu.

Alhamdulillah syukur aku panjatkan kepada Maha Kaya Cinta
ALLAHUAKBAR!!!
masih aku bernafas walau dalam angin sesat yang mengkaburkan pandangan...

mahu aku ajak semua pembaca atau yang hanya singgah terbaca entry ini
untuk luangkan hanya 2 minit untuk berfikir dan beramal

 ya!! Untuk berfikir dan beramal
bukan lama 2 minit...

Bila sebut 2 jam mungkin ramai mengeluh, waima 30 minit pon mungkin ada yang mungkin beralasan...
"ada kerja yang lebih utama untuk dilakukan".

so. aku mengajak hanya 2 minit

2 minit = 1 minit berfikir sejenak + 1 minit beramal denganya

bagaimana dan kenapa?

sehari ada 24 jam

so berapa banyak masa dalam 24 jam yang kita gunakan untuk ingat PENCIPTA
memuji? bersyukur? ...

bahkan ramai yang kata sudah cukup untuk solat...

tapi betul ke kita betul hadapkan hati kita pada NYA time solat???

so sebab tu aku ajak semua hanya 2 minit

untuk berfikir + beramal

fikir apa tujuan kita hidup
beramal dengan ayat2 Allah iaitu berzikir...

jika kita amalkan setiap hari
inshaALLAH
segala masalah kehidupan akan dipermudahkan....

ingat 2 minit....



Comments

Popular posts from this blog

terima kasih atas pemberian itu...

Mabuk Tak Hensem,Tapi Bijak...by embush...

Pocket Inspired: Tentu nak wangi