kongsi cerita...

jari jemari menyantun taipan setaip huruf didada keyboard.
bebola mata keatas dan kebawah menatap skrin,
terdengar bait2 suara pelajar2 KPTM sibuk mentelaah jadual mereka di papan kenyataan,
fikiran menghasut mata untuk lelap meninggalkan kerja,

aku tidak dapat berfikir tenang,
seperti keletihan sudah sebati dalam jiwa,
ada sahaja mata memerhati dan mahu mendapat petunjuk mengapa aku begitu..
perkataan serabai, tidak sihat, stress menjadi santapan mulut manusia yang terserempak dengan ku,
persoalan itu mengganggu benakku...

fail berselerakan atas meja mengajiku...
detik jam menunjukkan 11 pagi...
aku msih menanti kalau2 ader pelajar yg datang ke bilikku...
hanya mereka yang dapat menghilangkan rasa gusar...
mungkin ini dunia aku...

terfikir saat aku mahu pergi dari dunia yg memberiku tekanan kerja...
namun kadangkala ada mereka memberikan semangat untuk aku menghayati dunia mereka..
menarik! kerana dunia yang sukar untuk difahami manusia lain...
aku juga seperti mereka...mencari diri dalam usia sebegini...???

mood datang dan pergi...
kelopak mata tidak mampu berdiri...
ku sandarkan tulang belakang di dada kerusi...
selesa....

ada makanan atas meja yg masih belum habis sisanya...
idea kejap2 putus tanda jari tidak dapat lagi menaip kemas...
kata-kata pujangga insan bernama kaunselor...
biar nanti kata2 ini ada sambungannya...


Comments

Popular posts from this blog

terima kasih atas pemberian itu...

Mabuk Tak Hensem,Tapi Bijak...by embush...

Pocket Inspired: Tentu nak wangi